Karoglan
Banned
- Katılım
- 1 Haz 2013
- Mesajlar
- 31
- Tepkime puanı
- 36
- Puanları
- 43
Yeniden Doğmak - ikinci ve Üçüncü Hayatlar
(Kar©glanin 22.10.2014 Vaazi)
22 Ekim 2014 Çarşamba
تُولِجُ اللَّيْلَ فِي الْنَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الَمَيَّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ
Al imran 27
OKUNUŞU
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Tûlicul leyle fîn nehâri ve tûlicun nehâra fîl leyl(leyli), ve tuhricul hayya minel meyyiti ve tuhricul meyyite minel hayy(hayyi), ve terzuku men teşâu bi gayri hısâb(hısâbın).
MEALI
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Geceden çıkar Gündüze girersin, Gündüzdende çıkar geceye girersin.
Diriden çıkıp ölü olursun, Ölüdende çıkıp Yeniden dirilirsin,
Hemde bunu, dilersen, sayısız nimetlerin adedince yapabilirsin.
Sadakallahul Aziym
Al imran Suresi 27. Ayet
Allahümme salli ala delilul iman Muhammed Rasulallah
Ellezi "La ilahe illallah Muhammedün Rasulallah"
Yolculugumuza başliyoruz:
Gecen haftaki vaazimizda dejavudan bahsettik, ve yenilgiye ugrayanlarin yeniden dünyaya gelmek istediklerini, ve bu sebeble, bazilarinin hatalarini düzeltmelerine müsade edildiginden bahsettik. ve böylece, ikinci ücüncü ve hatta, mehdi cemaati icinde bazilarinin 312 defa dünyaya gelmiş, gitmiş, gelmiş olanlar olcaginida twiterden veya facebookdan yazdik. Ve yukardaki ayet, bunun Rabbimiz tarafindan, dileyen kullari icin, ihsan oluncaginin, ispat ve delili olan ayettir.
Ve ayette gecen "men teşae" ayeti gösteriyorki o cümledeki "men" demek "her kim" demek ve "teşae"
demekde "dilerse, arzu ederse" demek ve "terzugu" demek "sizler bu nimetten nasipdar olursunuz" demek
"bigayri hisap" demekde "sayisiz, defalarca, bir önceki ayetin kelimesine atfen: nimetlerin (Rizikilarin) sayisinca" demekdir.
Ve burdaki tilsim olan ayet, ve gizli kalan yer, riziklar misali verilmesi demek, işde insan hak yoluna girip, dogru yolda yürümeye başlar ise, bu yolun ilk başi, besmele ve Allah ismine sarilmak, sonra rahman ve rahime sarilmak, sonra rahman rahim demek, bir anne baba bulmak demek. ve ruhlar anne ve babasini bulunca, önce topraga ekilen bir bir tohum olur, ve örnegin bir arpa ise bu tohum, yani eger o kimse hak yolunda arpa olmaya erdiyse, ya bir at a gitcek veya afedesiniz bir eşşege gitcek demekdir, yahut günahkar bir insana bira olcak demekdir. benim bildigim üc secenek var, sizlerde diger secenekleri düşünüp bulabilirsiniz. ve anne babasini bulan o ruh, o tohum iken önce, rahman veya rahim onu ekmesi lazim. ve ciftci ekdi bu tohumu, ve sonra Allahin rahmeti ulaşdi, ve cansiz sanilan, ölü sanilan kurumuş tohum, toprakda filizlendi, ve yani muahmmed enerjisi kazandi, ve yeşil nura büründü ve yeşerdi filizlendi, ölüden cikip toprakdan sivrilip, yeşil ve canli bir bitki oldu. birinci defa olan ölümden sonra velbeasü oldu ve can kazandi. sonra muhammeden yola cikip, bu sefer bir mevsimi tamam edince başak verdi, ve sonbahar geldi, ve arpa tanesi sicakdan pişdi kurudu. ve bunu gören (sahibi-mutklak) geldi seni bicdi, ve bu seferde diri iken yine öldün, sonra seni bira yapcaklar ise bira fabrikasina gittin, yok eger arkani görebilcek bir safiyet ve terakkiye erdin ise, o zaman sen, bir ata yem olman icin pazarda satildin, ve at ciftiliginin yolunu tuttun. ve ya bira oldun yada ata yem oldun. ve böylece ya o birayi icen insana girip hücre oldun canlandin, yada at a yem oldun, onun bedenine girdin ve canlandin, yine bu seferde ölüden cikip tekrar dirildin. ve at isen bir insana hizmet ile görevlendin, ve ya yük taşidin yada sahibini taşidin.
ve sen bir atsin artik yani hayat enerjin var ve ardini görebilme hikmeti sana ögretildi. ve görev bitti at ömrünü tamam etti öldü , yine sen ya ondan cikan bir ter kan def i hacet olarak ayrildi,n yahut hanbelilerin ati idiysen, seni kesdi yediler, insana gecdin yeniden hayat buldun.
Esteuzubillah
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82
Manasi: O Bir şeye kara kilinca derki ol ve o oluverir.
ve bu ayete şöyle bir manada verebilirmiyiz acaba bir tefekkür edelim. mesala senin bu gün imtihanin var
hemde saat tam sekizde başliyor, ve sen dedinki saat sekizde, bilmem diyelimki imtihan ankaradaki bir okulda ve sen diledinki veya murad ettinki işde ordaki "erade" ayetinin tahakkuku icin saat sekizde Ankaranin falanci okulunun falanci sinifinda olmam lazim diye karar kildin irad edip murad ettin. ve onun icinde başladin hazirlik yapmaya ve bir gün önce erken yattin, sabah erkenden kalktin, otübüse bindin, gittin vardin okulu buldun, ve sonra sinifi buldun, ve haydi girin emri gelince sinifa dahil olup imntihana girdin.
o zaman burdaki ayete en tegule manasi vermiş olduk, yani sen sen murad ettinki imtihanda olmam lazim diye, ve sürec başladi ve sonudada muradin hasil oldu o saatte orda olabildin. ve burdaki ol der oluverir işde biri mazi fiil , biri muzari fiil yani mazi demek gecmiş zaman kipi, yani gecmiş zamanda ol dersin bir işe, yani murad edersin ve feyekün ile oda muzari fiil "oluverir" geniş zaman kipindedir. ve sana daha imtihan tarihi alti ay önce bildirildiyse, sen imtihana hazirilik icin, alti ay veya bir sene önce, o muradinin olmasi icin imtihana calişmaya başladin, imtihan icin gidilcek yerin otobüsünün nerden kalktigini ögrendin, hatta bir defada daha önce gittin gördün nerdedir. ve bunlar hepsi bir sürec ve "erade en tagule" deyince yani sen bu imtihanda olmam lazim, hatta birde irade ve murad ettinki bu imtihani kazanmam lazim. amma olduda oldu, muradin hasil olmadi, imtihana girdin amma kazanamadin, yani o zaman sen dogru iradeye ve murada sahip degilsin demekdir. sen doktur olmak istiyorsun amma, kapasiten yeterli degil, kapasiten senin ögretmenlige müsait, yani o yüzden secimlerin yalniş, ve boş yere kürek cekip hazirilik yapip imtihana gidip kaybedip geldin, ve bu aynen nefis atinin katmanlarindaki, senin nefis merteben yani, senin kabileyetin daha ona müsait degilken, yani paran yokken ucak satin almaya kalkmak gibi birşey yani. ve işde bu yalniş muradin ve iraden ve secimin sonucu kaybettin. ve ikinci sene tekrar hakkin var ve tekrar imtihana hazirlandin, ve bu sefer, eger o imtihani kazanabilcek yeterli bilgiye sahip oldun ise, imtihani kazanir, tip fakültesine gidersin. amma sürec hala devam ediyor, iş bir de Tip fakültesini bitirebilmekde,...
ve hal böyle olunca dünyaya gelen insan, işde eger yeterli donanima sahip degilse, ve bilgiye sahip degilse, bu dünyadaki kulluk imtihanini kaybeder, ve sonra derki Rabbim bana bir hak daha verde, düzelteyim. ve Rabbimiz o yasindeki ayette buyuruyorki, ve sen eger doktorluk denedin olmadiysa o zaman sana birde ögretmenligi dene diye hak verilir, yani buyuruyorki rabimiz o isteyince defalarca sayisizca hakki vardir, elma olmadiysa, armut, armut olmadiysa, papatya, papatya olmadiysa, cekirge, cekirge olmadiysa koyun,...velhasil kelam,.. riziklarin adedince hakki vardir. ki en sonunda nefsini bulsun kendini bulsun ve hakikatina vasil olsun diye.olurda olurki calişkan ögrenciyse yetenegi ve bilgi ve donanimi yeterlidir, daha ilk imtihanda kazanir, ve hatta birde birincilikle bitirebilir yani.
ve asil gaye o imtihanlari kazanmak degil, bir meslek sahibi olmakdi, ve eger gercek murad, muradinda icindeki murad hasil olursa, istedigi meslegi ögrenir, ve birde bu meslegi yapabilcegi bir işyeri bulursun. işde muradinda üstünde muradlar vardir, yine bitmez yine bitmez devamli terakki halindeyiz yani. işde ölüden diriye diridende ölüye geceriz, ve geceden gündüze, gündüzdende geceye geceriz. yani ölmek ve dirilmek, Rabbimizin iki kudret parmaginin arasindadir.ve O, eger olmamizi murad ederse olmamamiz icin bir sebeb yok, yeniden dogmamizi murad ederse dogmamamiz icin hicbir sebeb yok. ve derki o yeniden dogmamizi murad edince haydi git şimdi anneni babani bul yani yani rahman ve rahimi ögren önce diye gönderir. ve her doguş bir başka isimin teceliyatgahinda olur, bu gün at oldun ise, sana ARDINI kolacan etmesi ögretilir, kartal ve şahin oldunsa herşeye en tepeden bakmasi ögretilir, ve her doguş yeni bir bilgi ve tekamül sürecinin, yani yeni katmanin gecilmesi icin şart olan hayat döngüsü icindir . ve bu katmanlar Allahu Tealanin Esmaül hüsnasinda saklidir. ve her yolculuk bir ismi celilde olur yani.